Philips 4400 Series EP4449/70 Volautomatisch espressoapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 4400 Series EP4449/70 Volautomatisch espressoapparaat op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

PvdGh 07-05-2024

Snel en perfect apparaat voor als je van cappuccino houdt

Ik mocht dit apparaat een aantal weken testen en ik ben zéér tevreden. Ik ben een echte cappuccino fan en een groot pluspunt is het schoonmaken van de melkopschuimer, dit bestaat maar uit drie onderdelen zonder slangetjes en heel gemakkelijk schoon te maken. En daarbij mogen alle onderdelen ook nog eens in de vaatwasser! Ik ben tevreden en zou dit apparaat iedereen aanbevelen die houdt van lekkere speciale koffie!
Het apparaat is snel en heeft geen opwarmtijd dus binnen een mum van tijd is jouw koffie klaar!

Fabi1999 04-05-2024

Verwachtingen overtroffen: Mijn Ervaring met de Serie 4400

Na enkele weken van intensief testen kan ik met volle overtuiging zeggen dat de Serie 4400 mijn verwachtingen heeft overtroffen. Ik ben vooral onder de indruk van het stijlvolle design en het gebruiksgemak waarmee ik mijn favoriete koffiedranken kan bereiden. Het eenvoudige display stelt me in staat om mijn koffie precies naar mijn smaak in te stellen, inclusief de gewenste hoeveelheid koffie, melk en de sterkte van de koffie, wat ik fantastisch vind! Bovendien slaat het apparaat deze instellingen op in een van de drie profielen, waardoor ik de volgende keer alleen maar op start hoef te drukken, wat zeer handig is. Ook waardeer ik dat het display aangeeft wanneer het aqua filter vervangen moet worden, wat bijdraagt aan het gebruiksgemak. Een minder punt vind ik dat het display niet touchscreen is, waardoor ik de knoppen moet gebruiken. Hoewel dit goed werkt, nemen de knoppen wel ruimte in beslag en zou een touchscreen wellicht intuïtiever zijn, dit zou een verbeterpunt kunnen zijn. Wat betreft duurzaamheid ben ik tevreden dat het product een economische keuze is, vanwege de voornamelijk kartonnen verpakking en het exclusieve gebruik van koffiebonen of gruis zonder extra filters, cups of pads. De prijs-kwaliteitsverhouding vind ik ook uitstekend. Hoewel het een duurder apparaat is, maakt de kwaliteit en de mogelijkheid om dag in dag uit de perfecte kop koffie te zetten dit naar mijn mening het volledig waard.

Pluspunten

• Eenvoudige reinigbare melkopschuimer.
  • Luxe zwart ontwerp.
  • Handig bedieningsdisplay.
  • Ecostand voor energiebesparing
  • snelle installatie.

Minpunten

• Geen touchscreen.
  • Lastig om bonnen te verwisselen.

Vogelzang 03-05-2024

Erg fijne machine die lekkere koffie maakt

Dit apparaat enkele weken mogen testen! Standaard genoten wij al jarenlang van Nespresso en genoten daar elke dag weer van, toch hadden wij altijd al de wens om ook eens een cappuccino etc te kunnen zetten thuis. Samengevat is dat een feestje met dit apparaat!

Zowel de installatie als het gebruiksgemak is echt goed, het apparaat onthoud zelf de laatste instellingen en de knoppen zijn overzichtelijk. Hij is wel een stuk groter dan ons Nespresso apparaat, maar qua design past hij perfect in onze keuken.

Het was even zoeken naar de juiste afstelling qua sterkte, maar eenmaal gevonden was het echt genieten. Advies is dus ook om niet te snel te oordelen, maar echt even de tijd te nemen om dit op jezelf af te stemmen. In de boekjes stonden ook dat de smaak optimaal begint te worden nadat er minimaal 15 kopjes koffie mee zijn gezet.

Was handig geweest als het bonen reservoir iets groter was geweest, zonder we minder vaak hoefden bij te vullen. Maar dat is ook zo'n beetje het enige verbeterpunt, al met al zal ik dit product zeker aan anderen aanraden!

Pluspunten

• Smaak
  • Variatie in koffiesoorten
  • Onderhoud

Minpunten

• Bonen reservoir aan de kleine kant
  • Melk contrainer niet vaatwasser bestendig

Mathieu VDD 03-05-2024

Zet maar al een bakkie lekker koffie klaar!

Na deze nu al een paar weken getest te hebben, zijn we eigenlijk volledig verkocht!
Het is echt een topapparaat, niet enkel qua design en variatie in koffie, maar ook héél gebruiksvriendelijk. We waren eerst wat sceptisch omdat we vaak buitenshuis koffie gaan drinken, maar met deze espressomachine was dit niet meer nodig.
Niet alleen is het aanbod fantastisch, maar het is ook zo makkelijk om een koffie klaar te maken. Je tikt gewoon de koffie aan die je wenst, kiest de koffiesterkte en hoeveelheid koffie, je voegt eventueel melk toe als je koffie die vraagt (denk maar aan een latte bijvoorbeeld), en je klikt op start.
Daarna gaat de machine voor jou aan de slag, en maakt een lekker kopje koffie voor je klaar. Ook is het zeer handig dat je gebruiksprofielen hebt die je toelaten om je eigen koffiekeuze op te slaan. Zo hoef je maar naar je eigen gebruiksprofiel te gaan, je favoriete koffie te selecteren, en deze is al ingesteld zoals jij die verkiest. Zeer handig als jij en je partner een andere keuze hebben qua koffiesterkte bijvoorbeeld.
Ook het design is volledig naar onze smaak. Wij houden van strak en modern, en deze espressomachine past perfect in dit plaatje.
Daarnaast kan je de machine volledig reinigen, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over restjes die blijven vastzitten.
Wij zijn volledig verkocht, en kunnen deze espressomachine enkel maar aanraden!

• Waterhardheids-tester meegeleverd

Minpunten

• Water/koffie overloop vaak ledigen

LCoffee 03-05-2024

Gemakkelijke, stille automatische koffiemachine

Ik hou van koffie. Ik drink het 's ochtends als eerste, elke ochtend. Koffie is dus belangrijk voor mij. Ik bereid het meestal voor mij en mijn vrouw, maar soms moet mijn vrouw, die niet geïnteresseerd is in het bereiden van koffie, maar alleen in het drinken ervan, het zelf zetten. Ze vond de machine behoorlijk intuïtief en gemakkelijk te gebruiken.
Ik vond het behoorlijk aanpasbaar,
wat ik erg prettig vind, van de temperatuur tot de maalgrootte van de koffiebonen, tot de hoeveelheden water/koffie/melk in elke drank, voor een bepaald profiel.
Het bijvullen van het water is super eenvoudig en de machine laat je weten of het waterfilter vervangen moet worden, wat super handig is omdat overtollige mineralen in het water koffiemachines doden.
Het malen is ook superstil, wat mij verraste omdat ik soortgelijke machines heb gebruikt en ze behoorlijk luidruchtig vond, maar deze niet. het schoonmaken van de koffie is vrij eenvoudig en rommelvrij: de machine vertelt je wanneer je het moet doen en het duurt maar enkele seconden. Over het algemeen best tevreden!

Pluspunten

• Gemakkelijk te vullen
  • Echt stil
  • Makkelijk schoon te maken
  • Gemakkelijk aan te passen

Minpunten

• Geeft niet de exacte watertemperatuur weer

Marian09 03-05-2024

Een aanrader

Ik heb de volautomatische espresso koffiemachien 3 weken getest en ben zeer tevreden over het bedieningsgemak. Alle soorten koffie, zowel koud als warm, staan duidelijk op de display waardoor het koffie maken een koud kunstje is. Er kunnen twee profielen aangemaakt worden, waarbij per soort koffie ingesteld kan worden op welke wijze de koffie voor deze personen gezet moeten worden. Super handig! Wat tegenvalt is de stevigheid van het melkschuim welke het apparaat maakt. Het schoonmaken van de melkopschuimer is daarentegen super gemakkelijk.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Maakt weinig geluid bij malen van de bonen
  • Er kunnen 2 profielen standaard ingezet worden

Minpunten

• Melkschuim is niet stevig

j************@g******** 02-05-2024
Professioneel uitziende volautomatische machine met keuze uit diverse koffievarianten. Hij zet erg lekkere koffie. Is makkelijk in gebruik door het touchscreen. Kan ook koude dranken maken, echter die heb ik nog niet geprobeerd. Schoonmaken is een fluitje van een cent. Echt supermakkelijk. Bij uitschakelen sp o elt hij zich zelf al door. 1x per week wat groter onderhoud. Maar erg simpel uit te voeren. Veel aanpassingen in smaak en hoeveelheid mogelijk. Hier voor ieders smaak wel een koffie. Mijn vindt deze koffie lekkerder dan wat we gewend zijn

Loes95 02-05-2024

Aanrader!

Ik heb dit product de afgelopen weken mogen testen en ben erg enthousiast. De machine zet heerlijke koffie in alle variaties die je je maar zou mogen wensen - van espresso tot ijskoffie tot heerlijke cappucino's en latte's door middel van het LatteGo systeem. Qua design misstaat het apparaat niet in elke moderne keuken.

De machine is erg makkelijk in gebruik en geeft zelf aan wat er nodig is (water bijvullen, melk toevoegen ect.) en spoelt zichzelf schoon na elk gebruik. Door het bijgeleverde filter hoeft de machine ook een stuk minder vaak ontkalkt te worden dan andere vergelijkbare apparaten.

Al met al ben ik erg tevreden en zou ik dit product zeker aanraden!

Pluspunten

• Stil
  • Verschillende variaties
  • Gebruiksvriendelijk

ChGr 01-05-2024

Heerlijke koffie voor de liefhebber!

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en dat is een super kans. Lange tijd opzoek geweest naar een vervanging van ons vorige apparaat. Hiervoor ook verschillende winkels bezocht en toen was er de kans om dit product te testen. Het is een mooi apparaat dat prima betreft het design in een keuken past. De hoogte van het systeem waar de koffie uitkomt beweegt goed en soepel, hierdoor kun je moeiteloos switchen van een gewone koffie naar een lekkere grote latte. Het melk reservoir is handig in gebruikt doordat je dit handig erop klikt en ook handig eraf haalt, geen gedoe met slangetjes en dergelijke maar gewoon klik en klaar, hierdoor ook makkelijk op te bergen in de koelkast.
Het is fijn dat het waterreservoir groot is, hierdoor kun je een goed aantal koffiekopjes zetten alvorens het bijvullen en wat echt fijn is dat het bonenreservoir goed afsluit, hierdoor blijven de koffiebonen heerlijk vers!

Pluspunten

• fijne profielkeuze
  • melkreservoir handig in gebruik

Minpunten

• soms wat herrie met melkopschuimen

PeterH 29-04-2024

Goede koffie, matig melkschuim

Voordat je dit apparaat in gebruik kunt nemen moet je het eerst in elkaar zetten. Het bestaat uit aardig wat losse onderdelen. Een van de zaken die is bijgeleverd is een waterfilter die er voor zorgt dat het water gefilterd en onthard wordt. Je kunt hiermee 5000 kopjes koffie zetten met onthard water. Het design is erg mooi afgewerkt met chromen randjes en de kleurige knoppen zijn van achteren verlicht. De bediening van de toetsen verloopt erg soepel. Naast de touch-knoppen is er ook sprake van een display waarop je nog meer dranken kunt kiezen. Ook kun je hierop het instellingenmenu bekijken.
De koffies die er uit komen smaken heerlijk. Er zijn veel opties om de koffie zo te maken dat hij het beste past bij jouw smaak (temperatuur, hoeveelheid water, hoeveelheid koffie, grofheid van je maling). Wat mij iets minder goed bevalt is de LatteGo module. Met deze module kun je automatisch op melk gebaseerde koffies zoals een cappuccino of een latte macchiato zetten. Helaas is het schuim erg beperkt. Het grootste gedeelte van de melk wordt ongeschuimd opgewarmd wat er voor zorgt dat je cappuccino eigenlijk niks meer is dan een kop warme melk met koffie en een klein laagje schuim. Verder is er ook nog een issue met het bonencompartiment. De bonen glijden niet automatisch de koffiemaler in. Je moet dus regelmatig even weer wat bonen naar de ingang schuiven. Dit is wat mij betreft een erg knullig ontwerp. Overall ben ik verder wel erg tevreden met dit apparaat, maar ja, ik drink niet vaak een cappuccino, of ander melkkoffies. Ben je hier wel fan van? Dan zou ik persoonlijk de LatteGo overslaan.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • mooi design

Minpunten

• bonencompartiment
  • melkopschuimer

Maarten712 28-04-2024

Van Espresso tot ijskoffie

Ik heb de kans gehad om de Philips 4400 EP4449/70 koffiemachine te testen en wil mijn bevindingen graag met jullie delen. Dit apparaat maakt het bereiden van je favoriete koffie echt eenvoudig. De touchknoppen en het heldere display zorgen ervoor dat je snel tussen verschillende koffiesoorten zoals americano, lungo en cappuccino kunt wisselen. En voor de warme dagen is de optie voor ijskoffie een absolute uitkomst!

De onderhoudsvriendelijkheid van deze machine is opmerkelijk. Dankzij het LatteGo systeem is reinigen na gebruik een koud kunstje – even afspoelen en je bent klaar. Het AquaClean filter is ook een groot pluspunt, want het minimaliseert de noodzaak van frequent ontkalken.

Ik waardeer vooral de personalisatie-opties van deze machine. Je kunt je eigen koffievoorkeuren aanpassen en opslaan, wat ideaal is voor huishoudens met meerdere koffiedrinkers. Zo heeft iedereen snel toegang tot zijn of haar favoriete koffie.

Esthetisch gezien is de Philips 4400 EP4449/70 een schoonheid. Het moderne en strakke design voegt echt iets toe aan je keukeninterieur.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kwaliteit

Minpunten

• Geen

Tim-10 27-04-2024

Koffiedrinken...maar dan ANDERS!

Als gebruiker van het Philips 4400 Series EP4449/70 volautomatische espressoapparaat kan ik met volle tevredenheid zeggen dat het mijn koffie-ervaring aanzienlijk heeft verbeterd. De machine is ongelooflijk eenvoudig te gebruiken dankzij het duidelijke menu. Met slechts een paar tikken op het scherm kan ik genieten van mijn favoriete koffievarianten, of het nu een krachtige espresso of een romige cappuccino is.
Een van de functies waar ik echt dol op ben, is het aanpasbare aroma en de maalinstellingen, waardoor ik mijn koffie precies kan afstemmen op mijn smaakvoorkeuren

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk te bedienen
  • Smaak voorkeur eenvoudig instelbaar

Minpunten

• Geen minpunten

Emma67 26-04-2024

Geweldig koffiezetapparaat

Dit koffiezetapparaat heb ik enige weken mogen testen.
Wat een geweldig fijn apparaat is dit.
Het in gebruik nemen en installeren is zeer eenvoudig. Dankzij de handige app die je kunt installeren op je telefoon is het makkelijk om aan de slag te gaan.
Neem vooral de tijd het programma op de app, inclusief korte filmpjes, te doorlopen om de instellingen helemaal naar eigen voorkeuren aan te maken.
Voordeel is dat je meerdere gebruikers-profielen kunt gebruiken.
Het display is overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen.
Het apparaat is relatief stil maar bonen malen genereert nou een keer lawaai maar dat hoort er bij.
Cruciaal voor een fijn kopje koffie is natuurlijk de kwaliteit van de koffieboon maar aan het apparaat zal het zeker niet liggen.
Naar mijn smaak mag de koffie nog wel ietsje heter ondanks dat je de temperatuur in kunt stellen maar dat is een kwestie van smaak.
Bonen toevoegen, waterbak vullen, reinigen: dit alles is zeer eenvoudig.
Kortom: echt een aanrader voor de ware koffie-liefhebber.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • duidelijke display

Minpunten

• Mag ietsje heter

BdelaMontagne 23-04-2024

Snel en stil een verse kop koffie

Het uitpakken en instellen van het apparaat verloopt snel met de duidelijke handleiding. Nadat het waterreservoir is gevuld en de bonen zijn toegevoegd aan de bovenkant, ben je klaar om te beginnen. In het begin moet je even zoeken naar de juiste maalinstelling, maar daarna geniet je telkens van een perfect kopje koffie. Wat ik handig vind, is dat je profielen kunt instellen voor snelle toegang tot jouw favoriete instellingen. Espresso, Americano, Lungo, Cappuccino - allemaal beschikbaar, samen met verfrissende koude specialiteiten voor de zomer.

Hoewel het LatteGo systeem goed werkt, kan het niet op tegen een aparte melkopschuimer. Het plastic ontwerp voelt ook wat kwetsbaar aan bij het bevestigen van het reservoir. Niettemin is het gebruiksgemak opvallend. Een ander pluspunt is het waterfilter, waardoor ontkalken zelden nodig is. Het onderhoud is eenvoudig - spoel en smeer af en toe de zetgroep, en gebruik koffieolieverwijderingstabletten. Kortom, ik ben zeer tevreden met dit systeem!

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Volautomatisch

Minpunten

• Plastic LatteGo systeem